سخنگوی ارتش هدف از کنترل هوشمند تنگه هرمز را ارتقای قدرت منطقه‌ای دانست

منبع: Iran International ایران اینترنشنال  • ۷ تیر ۱۴۰۵ ساعت ۱۲:۱۶ (‎+۳:۳۰ گرینویچ)

محمد اکرمی‌نیا، سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی، در گفت‌وگو با «دفاع‌پرس» گفت کنترل هوشمند جمهوری اسلامی بر تنگه هرمز «برای کسب درآمد نیست، بلکه برای حفظ و ارتقای قدرت در منطقه است» و افزود جنگ اخیر باعث شد جمهوری اسلامی به ظرفیت ژئوپلیتیکی این آبراه بیش از گذشته پی ببرد.
او همچنین گفت تصور اینکه دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی پس از انقلاب آغاز شده، «کاملا اشتباه» است و افزود آمریکا سال‌ها پیش از انقلاب، در کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ دولت محمد مصدق را سرنگون کرد.
اکرمی‌نیا با اشاره به توان نظامی جمهوری اسلامی گفت در روزهای پایانی جنگ از پهپادهای جدیدی استفاده شد که مراحل تحقیقاتی آن‌ها از قبل آغاز شده بود و در جریان جنگ عملیاتی شدند.
او همچنین اعلام کرد در حوزه ساخت داخل و خرید تجهیزات پیشرفته از «کشورهای دوست» برنامه‌ریزی شده و جمهوری اسلامی «در روزهای آینده از تجهیزات پیشرفته‌تری برخوردار خواهد شد.»
https://iranintl.com/202606287442

← خواندن خبر اصلی

← بازگشت به صفحه اصلی