سپاه پاسداران از حمله به پایگاه‌های آمریکا در کویت و بحرین خبر داد

منبع: Vahid Online وحید آنلاین  • ۷ تیر ۱۴۰۵ ساعت ۰۸:۳۱ (‎+۳:۳۰ گرینویچ)

روابط عمومی سپاه پاسداران، با انتشار بیانیه‌ای از حمله مشترک موشکی و پهپادی به مواضع ارتش ایالات متحده در منطقه خبر داد.
بر اساس این بیانیه، نیروهای دریایی و هوافضای سپاه در ساعت ۲ تا ۳ بامداد یکشنبه، ۷ تیرماه، هشت زیرساخت کلیدی ارتش آمریکا را در پایگاه «علی‌السالم» کویت و ناوگان پنجم دریایی در بندر «سلمان» بحرین هدف قرار داده‌اند.
سپاه این عملیات را «پاسخی قاطع» به حملات هوایی بامداد یکشنبه آمریکا به پنج پست ساحلی ایران در جنوب کشور دانسته و واشنگتن را به «نقض عهد» متهم کرده است.
در بخش دیگری از این بیانیه، با اشاره به اینکه کنترل ترتیبات عبور و مرور در تنگه هرمز بر اساس «تفاهم‌نامه اسلام‌آباد» بر عهده جمهوری اسلامی است، تاکید شده که از این پس با کشتی‌های متخلف قوی‌تر از گذشته برخورد خواهد شد.
سپاه پاسداران با هشدار به ایالات متحده اعلام کرده است که هرگونه تجاوز احتمالی بعدی، حتی اگر علیه اهداف کم‌اهمیت باشد، با پاسخی «خردکننده» مواجه می‌شود.
متن خبر منابع حکومتی:
🔸سپاه پاسداران خبر داد: عملیات قاطع موشکی و پهپادی در پاسخ به تجاوزهای آمریکا/ با کشتی های متخلف قوی‌تر از گذشته برخورد خواهد شد
🔹روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد یکشنبه با صدور بیانیه ای از پاسخ قاطع نیروهای دریایی و هوا فضای سپاه به تجاوزهای اخیر آمریکا خبر داد و تاکید کرد: من‌بعد با کشتی های متخلف قوی‌تر از گذشته برخورد خواهد شد و برخورد با تجاوز احتمالی دشمن به هر بهانه‌ای که باشد ولو مانند دیشب و امشب تجاوزها به اهداف کم اهمیت باشد، پاسخی خرد کننده خواهد داشت. دشمن بداند نقض آتش‌بس خلاف بند یکم تفاهم نامه اسلام آباد است و توقف کلی روندها را در پی خواهد داشت.
در ادامه این بیانیه خطاب به مردم عزیز و شرافتمند ایران اسلامی آمده است:
فرزندان غیرتمند شما در نیروهای دریایی و هوا فضای سپاه طی عملیات مشترک موشکی و پهپادی در ساعت ۲ الی ۳ بامداد امروز یکشنبه هفتم تیر ماه، با پرتاب موشک های بالستیک و پهپاد به سوی هشت زیرساخت مهم ارتش کودک‌کش آمریکا در پایگاه علی السالم کویت و ناوگان پنجم دریایی در بندر سلمان بحرین آنها را منهدم کردند و تجاوزهای اخیر آمریکا را با قاطعیت پاسخ دادند.
دشمن متجاوز که نقض عهد و پیمان شکنی در ذات او است، به بهانه مقابله نیروی دریایی سپاه با کشتی متخلف، اوایل بامداد امروز، به پنج پست ساحلی جمهوری اسلامی حمله کرده بود.
بر اساس تفاهم نامه اسلام آباد ترتیبات کنترل عبور و مرور در تنگه هرمز با جمهوری اسلامی است و من‌بعد با کشتی های متخلف قوی تر از گذشته برخورد خواهد شد و برخورد با تجاوز احتمالی دشمن به هر بهانه ای که باشد ولو مانند دیشب و امشب تجاوزها به اهداف کم اهمیت باشد، پاسخی خرد کننده خواهد داشت. 
دشمن بداند نقض آتش بس خلاف بند یکم تفاهم نامه اسلام آباد است و توقف کلی روندها را در پی خواهد داشت.
🔹و ما النصر الا من عند الله العزیز الحکیم
در خبری دیگر:
نیروی دریایی سپاه پاسداران بامداد یکشنبه هفتم تیرماه، با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به حملات اخیر آمریکا اعلام کرد «شلیک‌های کور آمریکا به سیریک» معمای اشراف این نیرو بر تنگه هرمز را حل نخواهد کرد.
در این بیانیه آمده است شلیک به «متخلفان» راه عبور را به دیگر شناورها یادآوری می‌کند. همچنین با تهدید پایگاه‌های آمریکایی در منطقه تاکید شده است: «حساب پایگاه‌های آمریکایی منطقه جداست. جهنم را در این روزها تجربه خواهند کرد.»
رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد در پی حمله‌های موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی به کویت و بحرین، هیچ گزارشی از تلفات نیروهای آمریکایی یا وارد آمدن خسارت یا آسیب عمده به تاسیسات آمریکا در خاورمیانه دریافت نشده است.
📡

← خواندن خبر اصلی

← بازگشت به صفحه اصلی