♦️ مهدی دارابی، مشاور ارزی بانک مرکزی، اعلام کرد که بانک مرکزی در جریان جنگ، با اولویت دادن به تامین ارز کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی، حدود ۴.۵ میلیارد دلار به ذخایر ارزی کشور اضافه کرده است.
او در گفتگو با شبکه خبر اقتصاد و بانک ایران، ایبنا، افزود: «با بهبود بازگشت ارز حاصل از صادرات، افزایش صادرات نفت و برخی گشایشهای ارزی، روند افزایش تخصیص ارز به بخش صنعت از سر گرفته شده و تنها در روز جاری حدود دو میلیارد دلار ارز به این بخش اختصاص یافته است.»
دارابی همچنین گفت بانک مرکزی با آزادسازی بخشی از منابع ارزی مسدودشده، در تلاش است تامین ارز کالاهای اساسی و نیازهای بخش تولید را در سطح سال گذشته حفظ کند.
بانک مرکزی ایران ۴.۵ میلیارد دلار به ذخایر ارزی کشور افزود
منبع: IndyPersian • ۶ تیر ۱۴۰۵ ساعت ۱۹:۳۹ (+۳:۳۰ گرینویچ)