سپاه پاسداران اعلام کرد که نیروی دریایی این نهاد در واکنش به حملات آمریکا به سواحل ایران، مواضع ارتش آمریکا در منطقه را هدف قرار داده است.
در بیانیه روابط عمومی سپاه آمده است که آمریکا پس از حمله به یک کشتی تجاری در تنگه هرمز، به بهانه عبور این کشتی از مسیری که ایران آن را «غیرمجاز» میداند، حملاتی هوایی به سواحل ایران انجام داده است.
سپاه این حملات را نقض آتشبس و تعهدات آمریکا خواند و مدعی شد در پاسخ، «نقاط استقرار ارتش آمریکا در منطقه» هدف قرار گرفتهاند. جزئیاتی درباره محل این اهداف، نوع حمله یا خسارات احتمالی منتشر نشده است.
در این بیانیه همچنین گفته شده است که بر اساس بند پنجم تفاهمنامه اسلامآباد، کنترل عبور و مرور در تنگه هرمز بر عهده ایران است.
سپاه هشدار داد که در صورت تکرار حملات آمریکا، پاسخ ایران گستردهتر خواهد بود.
📡
سپاه پاسداران از حمله به مواضع ارتش آمریکا در منطقه خبر داد
منبع: Vahid Online وحید آنلاین • ۶ تیر ۱۴۰۵ ساعت ۰۷:۳۷ (+۳:۳۰ گرینویچ)