♦️اسحاق دار، معاون نخستوزیر و وزیر امور خارجه پاکستان، اعلام کرد که ۲۲ نفر از خدمه ایرانی کشتی «لنور/داوینا» که پیشتر در جریان محاصره تجارت دریایی ایران توسط مقامات آمریکایی توقیف شده بود، وارد شهر کراچی در پاکستان شدهاند.
وزیر امور خارجه پاکستان با اشاره به اقدامات انجامشده تصریح کرد: «در حال نهایی کردن هماهنگیهای لازم با نمایندگیهای ایران در پاکستان هستیم تا بازگشت سریع و ایمن این افراد به وطنشان تسهیل شود.»
او افزود که این چهارمین گروه از خدمه ایرانی است که در دو ماه اخیر، پاکستان روند بازگشت آنان به کشورشان را تسهیل کرده است.
ابرنفتکش لنور، در خردادماه در یک عملیات شبانه از سوی ایالات متحده توقیف شد. این کشتی در فهرست تحریم های وزارت دادگستری آمریکا قرار دارد و بخشی از «ناوگان سایه» جمهوری اسلامی برای دور زدن تحریمهای نفتی است.
۲۲ خدمه ایرانی نفتکش توقیفشده لنور وارد پاکستان شدند
منبع: IndyPersian • ۵ تیر ۱۴۰۵ ساعت ۱۹:۰۹ (+۳:۳۰ گرینویچ)