ایران بیانیه مشترک آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس را مداخله‌جویانه خواند

منبع: Iran International ایران اینترنشنال  • ۵ تیر ۱۴۰۵ ساعت ۱۳:۱۱ (‎+۳:۳۰ گرینویچ)

وزارت خارجه جمهوری اسلامی در واکنش به بیانیه مشترک وزیر خارجه آمریکا و وزیران خارجه شورای همکاری خلیج فارس اعلام کرد آنچه در بند پنج یادداشت تفاهم میان تهران و واشینگتن مورد توافق قرار گرفته، مبنای مدیریت کشتیرانی در تنگه هرمز خواهد بود.
این وزارت‌خانه، بیانیه مشترک وزیر امور خارجه آمریکا و وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس بیانیه را «مداخله‌جویانه، غیرمسئولانه و تحریک‌آمیز» نامید.
وزارت خارجه جمهوری اسلامی همچنین نوشت: «ادعای تعهد پایدار آمریکا به امنیت کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس، چیزی بیش از لفاظی و وارونه‌نمایی واقعیت نیست.»
در این بیانیه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به «تجدیدنظر» در رویکردهای خود نسبت به امنیت منطقه فراخوانده شدند و آمده است امنیت جمعی «بدون دخالت خارجی» قابل تحقق است.
https://iranintl.com/202606264055

← خواندن خبر اصلی

← بازگشت به صفحه اصلی