بلومبرگ گزارش داد حمله به یک کشتی کانتینربر در حال عبور از تنگه هرمز، برخی مالکان کشتی را به بازنگری در برنامههای تردد از خلیج فارس واداشته است، اما رفتوآمد کشتیها روز جمعه در هر دو مسیر این آبراه راهبردی ادامه یافت.
بر اساس دادههای ردیابی کشتیها، دو نفتکش حامل نفت در حال خروج از خلیج فارس و چهار نفتکش بسیار بزرگ خالی در مسیر ورود، در امتداد سواحل عمان در حرکت هستند. این مسیر جنوبی تحت مدیریت عمان و با هماهنگی آمریکا اداره میشود.
به گزارش بلومبرگ، حمله روز پنجشنبه به کشتی کانتینربر «اور لاولی»، نخستین حمله پس از امضای توافق موقت میان آمریکا و ایران، باعث شده است برخی مالکان و فرماندهان کشتیها در تصمیم خود برای عبور از منطقه تجدیدنظر کنند.
به گفته چند مالک کشتی، دستکم یک شرکت آسیایی برنامه خروج کشتیهای خود از خلیج فارس را به حالت تعلیق درآورده تا گزینههای عبور دوباره بررسی شود. با این حال، این حمله روند بازگشت تدریجی تردد دریایی را متوقف نکرده است.
https://iranintl.com/202606263815
بازنگری برخی شرکتهای کشتیرانی در عبور از خلیج فارس پس از حمله اخیر
منبع: Iran International ایران اینترنشنال • ۵ تیر ۱۴۰۵ ساعت ۱۱:۵۵ (+۳:۳۰ گرینویچ)