وزیر خارجه عمان: در تنگه هرمز عوارض ترانزیتی دریافت نخواهد شد

منبع: IndyPersian  • ۴ تیر ۱۴۰۵ ساعت ۱۸:۱۸ (‎+۳:۳۰ گرینویچ)

♦️بدر بن حمد البوسعیدی، وزیر امور خارجه عمان، روز پنجشنبه چهارم تیر، پس از دیدار با همتایان خود از کشورهای حاشیه خلیج فارس و مارکو روبیو، وزیر امور خارجه آمریکا، اعلام کرد که ترتیبات آینده برای مدیریت تنگه هرمز شامل اعمال هیچ‌گونه عوارض ترانزیتی نخواهد بود.
این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر ایران و عمان از ایجاد یک سازوکار مشترک برای تنظیم تردد در این آبراه حیاتی خبر داده بودند و احتمال وجود «هزینه‌های مرتبط» مطرح شده بود. با این حال، دولت ترامپ با هرگونه وضع عوارض بر کشتی‌های تجاری مخالفت کرده است. مارکو روبیو در اجلاس شورای همکاری خلیج فارس در بحرین تاکید کرد: «آبراهه‌های بین‌المللی متعلق به هیچ دولت-ملتی نیست و اگر بپذیریم بابت عبور از نزدیک قلمرو دریایی، پولی دریافت شود، این رویه مانند یک بیماری واگیردار در سراسر جهان گسترش می‌یابد.»

← خواندن خبر اصلی

← بازگشت به صفحه اصلی