اسماعیل قاآنی، فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی روز پنجشنبه چهارم تیرماه با انتشار پیامی در شبکههای اجتماعی اسرائیل را تهدید کرد که در صورت خارج نشدن فوری از خاک لبنان، در آینده نزدیک مجبور به فرار از این کشور خواهد شد.
به گزارش ایرنا، فرمانده نیروی قدس سپاه در این پیام که در روز عاشورا منتشر شده خطاب به نیروهای نظامی اسرائیل نوشت «آنانی که با شما یزیدیان، با روحیهٔ عاشورایی و ایمان حسینی ایستاده و جنگیدهاند.»
قاآنی به ارتش اسرائیل هشدار داد که در صورت خارج نشدن فوری از خاک لبنان «فردا با خواری و شکست ناگزیر به فرار خواهید شد.»
این سخنان در گرماگرم ادامه حضور نظامی اسرائیل در جنوب لبنان و در حالی مطرح میشود که اسرائیل اعلام کرده است حتی به درخواست آمریکا هم از جنوب لبنان عقبنشینی نخواهد کرد.
فرمانده «نیروهای برون مرزی سپاه» با اشاره به خروج نیروهای اسرائیلی از خاک لبنان در سال ۲۰۰۰ میلادی مدعی شد که هشدارهای حسن نصرالله، دبیرکل کشته شده حزبالله لبنان بار دیگر محقق خواهد شد.
ارتش اسرائیل در سال ۲۰۰۰ و پس از ۲۲ سال حضور در بخشهای گستردهای از لبنان از این کشور خارج شده بود.
اسماعیل قاآنی اسرائیل را به فرار از خاک لبنان تهدید کرد
منبع: IndyPersian • ۴ تیر ۱۴۰۵ ساعت ۱۵:۲۲ (+۳:۳۰ گرینویچ)