مارکو روبیو بر مخالفت با دریافت عوارض در تنگه هرمز تاکید کرد

منبع: Iran International ایران اینترنشنال  • ۴ تیر ۱۴۰۵ ساعت ۱۵:۲۲ (‎+۳:۳۰ گرینویچ)

مارکو روبیو، وزیر خارجه آمریکا، گفت کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس از دریافت عوارض برای استفاده از تنگه هرمز و دیگر آبراه‌های بین‌المللی حمایت نمی‌کنند.
روبیو در حاشیه نشست مشترک وزیران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا در بحرین افزود دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا، نیز تاکید کرده است چنین اقدامی انجام نخواهد شد.
او همچنین گفت اگر تهدیدها علیه کشتی‌ها عملی شود و تردد در تنگه هرمز متوقف شود، این اقدام نقض توافق خواهد بود و آمریکا با آن مخالفت خواهد کرد. روبیو تاکید کرد واشینگتن تصمیمی نخواهد گرفت که به امنیت و ثبات شرکای خود در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس آسیب بزند.
https://iranintl.com/202606253042

← خواندن خبر اصلی

← بازگشت به صفحه اصلی