♦️یک مقام ارشد وزارت نفت عراق روز پنجشنبه چهارم تیرماه بهخبرگزاری رویترز گفت اگر سهمیه اوپک این کشور به طور قابل توجهی افزایش نیابد، عراق مجبور خواهد شد تمام گزینههای موجود را بررسی کند.
به گزارش رویترز، منابع دیگری در دولت بغداد گفتهاند که مقامات عراقی گزینه خروج از اوپک را در نظر گرفته بودند، اما برنامه فعلی این است که عضو این نهاد بینالمللی باقی بمانند و سهمیه بالاتری را برای صادرات نفت به دست آورند.
پس از خروج امارات متحده عربی از سازمان کشورهای صادرکننده نفت، احتمال بررسی خروج عراق از اوپک ضربه دیگری به این گروه خواهد بود. عراق یکی از پنج عضو بنیانگذار است واوپک در پایتخت عراق تشکیل شده است.
منبع رسمی عراقی به رویترز گفت که عراق در پی جنگ ایران، بحران مالی شدیدی را متحمل میشود و افزایش قابل توجه سهمیه صادرات نفت این کشور در اوپک یک ضرورت است و باید با نهایت جدیت مورد بررسی قرار گیرد.
عراق در صورت عدم افزایش سهمیه اوپک گزینههای خود را بررسی میکند
منبع: IndyPersian • ۴ تیر ۱۴۰۵ ساعت ۱۲:۲۳ (+۳:۳۰ گرینویچ)