سخنگوی وزارت خارجه خواستار پاسخگویی ایتالیا و رومانی به نقض حقوق بین‌الملل شد

منبع: IndyPersian  • ۴ تیر ۱۴۰۵ ساعت ۰۸:۵۶ (‎+۳:۳۰ گرینویچ)

اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بامداد پنجشنبه چهارم تیرماه و در واکنش به گفته‌های مارک روته، دبیرکل ناتو درباره همکاری ایتالیا و رومانی با آمریکا در جریان جنگ، خواستار پاسخگویی این کشورها به‌دلیل نقض حقوق بین‌الملل و «مشارکت در اقدام متجاوزانه علیه مردم ایران» شد.
بقایی با بازنشر ویدیویی گفتگوی دبیرکل ناتو با فاکس نیوز نوشت: «این یک اعتراف آشکار و محکوم‌کننده به همدستی فعال ناتو در یک جنگ تجاوزکارانه غیرقانونی علیه یک کشور مستقل عضو سازمان ملل متحد است؛ نقض آشکار هنجارهای آمره حقوق بین‌الملل و اصول اساسی منشور سازمان ملل. این سازمان و کشورهای عضو آن که در چنین تصمیم‌گیری‌هایی شرکت داشته‌اند، باید در قبال تمام عواقب آن پاسخگو باشند.»
مارک روته گفته بود که هواپیماهای آمریکایی در جریان عملیات «خشم حماسی» از فرودگاه‌های ایتالیا و رومانی برخاسته و به سوی خاورمیانه پرواز کرده‌اند.
بقایی در همین پیام، رم و بخارست را به مشارکت در ارتکاب جنایات جنگی علیه ایران متهم کرد و خوااستار پاسخگویی آن‌ها شد.

← خواندن خبر اصلی

← بازگشت به صفحه اصلی