رئیس‌جمهور آمریکا بر مخالفت با دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تاکید کرد

منبع: Vahid Online وحید آنلاین  • ۲ تیر ۱۴۰۵ ساعت ۲۳:۱۰ (‎+۳:۳۰ گرینویچ)

ترجمه ماشین:
خبرنگار:
آقای رئیس‌جمهور، وزارت جنگ برای جنگ ایران ۸۰ میلیارد دلار درخواست کرده است. فکر می‌کنید آمریکایی‌ها در شرایطی که بسیاری از نظر مالی تحت فشارند، از این حمایت می‌کنند؟
...
آنها فقط از این حمایت نمی‌کنند، بلکه آن را مطالبه می‌کنند، چون اجازه نخواهند داد ایران سلاح هسته‌ای داشته باشد.
می‌خواهید دردسر ببینید؟ بگذارید آنها سلاح هسته‌ای داشته باشند.
ما در قبال ایران خیلی خوب پیش می‌رویم. آنها نابود شده‌اند و ما داریم با آنها توافق می‌کنیم. باید ببینیم همه‌چیز چطور پیش می‌رود.
همین حالا، همان‌طور که احتمالاً دیروز شنیدید، ۱۹ میلیون بشکه نفت عبور کرد. این بزرگ‌ترین رقم در تاریخ تنگه است؛ تنگه هرمز.
بازار سهام ما به‌شدت بالا رفته و قیمت نفت در حال سقوط است. امروز برای لحظه‌ای به ۷۰ دلار برای هر بشکه رسیدیم ــ در واقع فکر می‌کنم از آن هم پایین‌تر خواهد رفت. این پایین‌تر از زمانی است که شروع کردیم.
و واقعاً شگفت‌انگیز بوده است. نکته اصلی این است که ایران سلاح هسته‌ای نخواهد داشت.
خبرنگار:
ایران؛ ایرانی‌ها می‌گویند هیچ سفر برنامه‌ریزی‌شده‌ای برای بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وجود ندارد. آیا این بخشی از توافق شماست؟
ترامپ:
اشتباه می‌کنند. خودشان می‌دانند اشتباه می‌کنند. به ما در داخل گفتند که این را قطعی کرده‌ایم: بازرسی صددرصدی.
و اگر حق با آنها بود، همین حالا جلسات را لغو می‌کردم.
خبرنگار:
و ایران می‌گوید درباره آن توافقی وجود ندارد. از نگاه شما، آقای رئیس‌جمهور، آن بازرسان واقعاً چه زمانی روی زمین خواهند بود؟
ترامپ:
در زمان مناسب. عجله‌ای نیست، اما در زمان مناسب روی زمین خواهند بود.
خبرنگار:
آقای رئیس‌جمهور، به متحدان خودتان که از توافق با ایران انتقاد کرده‌اند چه می‌گویید؟
ترامپ:
خب، فکر می‌کنم هر کسی که از آن انتقاد کرده، در موضع بدی قرار دارد؛ حتی اگر از دوستان ما باشد.
چون ما ایران را در موقعیتی قرار داده‌ایم که هیچ‌کس تا حالا قرار نداده بود. رؤسای جمهور دیگر باید ۴۷ سال پیش این کار را می‌کردند.
ما ایران را در موقعیتی قرار داده‌ایم که ارتشش کاملاً از بین رفته، رهبری‌اش از بین رفته، رادارش از بین رفته؛ همه‌چیزش از بین رفته است.
آنها موقعیت مذاکره خوبی ندارند.
اما با وجود این، پولی که از ایران خارج می‌کنیم، قرار است به کشاورزان ما برسد تا ذرت، سویا و گندم بگیرند؛ باید پول زیادی باشد.
چون آنها مشکل گرسنگی دارند، مشکل غذا دارند، مشکل دارو دارند و مشکلات زیادی دارند. تورم هم دارند. تورمشان همین حالا به ۳۰۰ درصد رسیده است.
بنابراین مشکلات زیادی دارند.
📡

← خواندن خبر اصلی

← بازگشت به صفحه اصلی