نخست‌وزیر پاکستان بر حق ایران در داشتن موشک‌های بالستیک تاکید کرد

منبع: Vahid Online وحید آنلاین  • ۲ تیر ۱۴۰۵ ساعت ۲۰:۰۸ (‎+۳:۳۰ گرینویچ)

نخست‌وزیر پاکستان روز سه‌شنبه دوم تیرماه گفت که در مورد موشک‌های بالستیک نباید استاندارد دوگانه‌ای وجود داشته باشد و تأکید کرد ایران همان حقی را برای در اختیار داشتن آن‌ها دارد که سایر کشورها دارند.
شهباز شریف همچنین به خبرنگاران گفت که در تفاهم‌نامه مورد توافق میان ایران و ایالات متحده هیچ اشاره‌ای به موشک‌های بالستیک نشده، زیرا این موضوع اساساً در آن مذاکرات مطرح نبوده است.
پیشتر برخی رسانه‌ها از قول نخست‌وزیر پاکستان مدعی شده بودند که او گفته است موضوع موشک‌های بالستیک تهران از جمله محورهای مذاکره بین ایران و آمریکا است.
در واکنش به این ادعا، خبرگزاری فارس نزدیک به سپاه پاسداران نوشت که اظهارات نخست‌وزیر پاکستان، «کاملاً اشتباه و احتمالا ناشی از بی‌اطلاعی است».
به نوشته این خبرگزاری، پاکستان در حال حاضر نقش چندانی در میانجی‌گری این مذاکرات ندارد و اظهارات شهباز شریف بیشتر برای پررنگ‌نمایی نقش واسطه‌گری این کشور مطرح شده است.
📡

← خواندن خبر اصلی

← بازگشت به صفحه اصلی