دانمارک سفارت خود در تهران را پس از سه ماه بازگشایی کرد

منبع: IndyPersian  • ۲ تیر ۱۴۰۵ ساعت ۱۷:۱۶ (‎+۳:۳۰ گرینویچ)

♦️ وزارت امور خارجه دانمارک روز سه‌شنبه، دوم تیرماه اعلام کرد که این کشور سفارت خود در تهران را پس از بیش از سه ماه تعطیلی به دلیل درگیری‌ها در خاورمیانه، بازگشایی کرده است.
دستگاه دیپلماسی دانمارک در بیانیه‌ای تصریح کرد: «با توجه به بهبود وضعیت امنیتی در ایران، سفارت این کشور در تهران درهای خود را بازگشایی می‌کند.» این وزارتخانه همچنین افزود که سفیر دانمارک در ایران از تاریخ ۱۹ ژوئن (۲۹ خرداد) فعالیت خود را در ساختمان سفارت آغاز کرده است.
دانمارک در اسفندماه به دلیل شرایط امنیتی منطقه، دستور تعطیلی موقت سفارت خود را صادر کرده بود. هم‌زمان، سفارت ایتالیا در تهران نیز که وضعیتی مشابه داشت و بیش از سه ماه بسته بود، روز جمعه درهای خود را به روی مراجعان باز کرد.

← خواندن خبر اصلی

← بازگشت به صفحه اصلی