حزبالله لبنان سهشنبه دوم تیر در بیانیهای اعلام کرد اسرائیل با حمله به سوی «گروهی از غیرنظامیان» در نزدیکی نبطیه در جنوب لبنان، آتشبس را نقض کرده است.
در مقابل، ارتش اسرائیل اعلام کرد نیروهایش گروهی از نیروهای حزبالله را که در منطقه تپه علی طاهر تهدیدی برای نیروهای اسرائیلی محسوب میشدند، هدف قرار دادهاند. ارتش اسرائیل همچنین تصویری را منتشر کرد که به گفته این نهاد، یکی از افراد هدف قرارگرفته را نشان میدهد.
حزبالله گفت ارتش اسرائیل به سوی «گروهی از غیرنظامیان که در حال بازگشایی جادهها و بیرون آوردن پیکر کشتهشدگان از زیر آوار بودند» آتش گشوده است.
رسانههای لبنانی گزارش دادند در این حادثه دو نفر بر اثر تیراندازی اسرائیل کشته و چند نفر دیگر زخمی شدهاند.
حزبالله در بیانیهای اعلام کرد: «آنچه دشمن انجام داده، نقض آشکار آتشبس است؛ آتشبسی که حزبالله تا این لحظه به آن پایبند بوده است.»
https://iranintl.com/202606237699
حزبالله لبنان اسرائیل را به نقض آتشبس متهم کرد
منبع: Iran International ایران اینترنشنال • ۲ تیر ۱۴۰۵ ساعت ۱۶:۰۰ (+۳:۳۰ گرینویچ)