اسرائیل از تفاهم جدید آمریکا و ایران درباره لبنان ابراز نگرانی کرد

منبع: Iran International ایران اینترنشنال  • ۲ تیر ۱۴۰۵ ساعت ۰۷:۱۰ (‎+۳:۳۰ گرینویچ)

دو منبع اسرائیلی به اکسیوس گفتند دولت اسرائیل نگران است که آمریکا با تفاهم‌های جدیدی که در سوئیس به دست آمده و همچنین تفاهم‌نامه‌ای که هفته گذشته با حکومت ایران امضا شد، عملا نفوذ جمهوری اسلامی در لبنان را مشروعیت می‌بخشد و آزادی عمل اسرائیل در این کشور را محدود می‌کند.
منابع اسرائیلی می‌گویند توافق‌های جدید آمریکا و ایران درباره لبنان، تفاهم‌های پیشین میان دولت‌های نتانیاهو و جو بایدن در سال ۲۰۲۴ در این زمینه را تضعیف می‌کند.
یک منبع اسرائیلی گفت اگرچه بخش هسته‌ای توافق آمریکا و ایران برای بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، نگران‌کننده است، اما او در حال حاضر بیش از همه درباره بخش مربوط به لبنان نگرانی دارد.
https://iranintl.com/202606228814

← خواندن خبر اصلی

← بازگشت به صفحه اصلی