کانون صنفی معلمان خوزستان در بیانیهای «موج جدید فشارها و پروندهسازی علیه فعالان صنفی» در این استان را محکوم کرد.
کانون در این مورد به صدور حکم یک سال حبس تعزیری برای کوکب بداغیپگاه، عضو فعال این تشکل، در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی ایذه اشاره کرد.
کانون صنفی معلمان خوزستان اضافه کرد پیش از این نیز فروغ خسروی، معلم بهبهانی، با حکم اخراج از آموزش و پرورش مواجه شده است، و سیامک صادقیچهرآزی، معلم و فعال صنفی در اهواز، بیش از سه ماه است که در بازداشت به سر میبرد.
کانون تاکید کرد که احکام سنگین و ناعادلانه علیه معلمان به دلیل نقد وضعیت موجود و پیگیری مطالبات صنفی، نه تنها کمکی به حل مشکلات آموزش و پرورش نمیکند، بلکه تعرضی آشکار به حق آزادی بیان، حق تشکلیابی و حق مطالبهگری مدنی است.
https://iranintl.com/202606239522
کانون صنفی معلمان خوزستان موج جدید پروندهسازی علیه فعالان را محکوم کرد
منبع: Iran International ایران اینترنشنال • ۲ تیر ۱۴۰۵ ساعت ۰۷:۱۰ (+۳:۳۰ گرینویچ)