کامران غضنفری، نماینده تهران در مجلس جمهوری اسلامی، از برنامهریزی گروهی از نمایندگان برای اعتراض به ادامه تعطیلی صحن علنی خبر داد. او در اطلاعیهای در شبکه ایکس اعلام کرد که شماری از نمایندگان ساعت ۸ صبح روز یکشنبه هفتم تیر به ساختمان مجلس خواهند رفت و در صورت بسته بودن مجلس، تا زمان بازگشایی در همان محل تحصن خواهند کرد.
این اظهارات در حالی مطرح میشود که انتقاد برخی نمایندگان نسبت به ادامه تعطیلی مجلس افزایش یافته است. حمید رسایی، نماینده مجلس جمهوری اسلامی، پیشتر با اشاره به حدود چهار ماه تعطیلی صحن علنی گفته بود انتظار میرفت جلسات رسمی مجلس از سر گرفته شود. او همچنین از مطرح نشدن موضوع مذاکرات و تفاهمنامه در نشستهای اخیر انتقاد کرد و با زیر سوال بردن ادامه تعطیلی مجلس پرسید: «چه کسی قدرت دارد مجلس را تعطیل کند؟» رسایی همچنین گفته است در صورت ادامه این وضعیت، نمایندگان معترض حتی در خارج از ساختمان مجلس جلسه برگزار خواهند کرد.
حسین صمصامی، نیز با انتقاد از بیش از ۱۰۰ روز تعطیلی صحن علنی اعلام کرد که امکان ثبت استیضاح وزیران و صدور بیانیه در سامانه قانونگذاری نیز مسدود شده است. او خواستار پاسخگویی شد.
شماری از نمایندگان مجلس در اعتراض به تعطیلی جلسات علنی تحصن میکنند
منبع: Iran International ایران اینترنشنال • ۲ تیر ۱۴۰۵ ساعت ۰۷:۱۰ (+۳:۳۰ گرینویچ)