سیانان گزارش داد آمریکا برای نظارت بر آتشبس شکننده در لبنان، در پی تکرار موارد نقض از سوی اسرائیل و حزبالله، یک «سازوکار نظارتی» ایجاد کرده است.
یک مقام آمریکایی گفت این اقدام با هدف جلوگیری از تاثیر تنشها بر مذاکرات جمهوری اسلامی و آمریکا انجام شده است.
سیانان افزود مارکو روبیو جمعه با نتانیاهو و جوزف عون گفتوگو کرده و پس از آن آمریکا از طریق سنتکام یک سازوکار نظارتی برای دریافت اطلاعات لحظهای از تحولات لبنان ایجاد کرده است.
در این گزارش آمده است مقامهای اسرائیل و لبنان این هفته به مدت سه روز در واشینگتن گفتوگو خواهند کرد. همچنین مذاکرات با میانجیگری آمریکا میان دو طرف قرار است از صبح سهشنبه آغاز شود.
https://iranintl.com/202606225693
آمریکا برای رصد موارد نقض آتشبس در لبنان سازوکار نظارتی ایجاد کرد
منبع: Iran International ایران اینترنشنال • ۲ تیر ۱۴۰۵ ساعت ۰۰:۰۵ (+۳:۳۰ گرینویچ)