جی‌دی ونس بر تقویت بازرسی‌های هسته‌ای و حفظ امنیت منطقه تاکید کرد

منبع: Vahid Online وحید آنلاین  • ۱ تیر ۱۴۰۵ ساعت ۲۲:۵۰ (‎+۳:۳۰ گرینویچ)

جی دی ونس، ونس هنگام ترک سوئیس، ترجمه ماشین:
🔸سازوکاری ایجاد کردیم تا مطمئن شویم نه‌تنها تنگه هرمز باز است، بلکه باز خواهد ماند.
🔸 قیمت بنزین همچنان کاهش خواهد یافت.
🔸سازوکار درستی ایجاد کردیم تا آتش‌بس منطقه‌ای تضمین شود و درگیری‌های اجتناب‌ناپذیری که پیش می‌آید مدیریت شود.
🔸ایرانی‌ها اجازه داده‌اند بازرسان تسلیحاتی، بازرسان هسته‌ای، پس از مدت‌ها وارد کشورشان شوند.روشن است که ما این رژیم بازرسی را تقویت خواهیم کرد تا مطمئن شویم آنها هرگز به سلاح هسته‌ای دست پیدا نمی‌کنند.
🔸بخش زیادی از تیممان را آنجا گذاشتیم. ایرانی‌ها هم بخش زیادی از تیمشان را در آن اقامتگاه گذاشتند تا کار را ادامه دهند.
🔸این دارد بنیانی می‌گذارد برای چیزی که می‌تواند خاورمیانه‌ای واقعاً دگرگون‌شده باشد.
...
خبرنگار: آقا، خیلی سریع؛ دیروز لحظه‌ای بود که عراقچی وارد اتاق شد و به شما سلام نکرد. شما دست ندادید و بعد او از اتاق خارج شد. آیا احساس کردید به شما بی‌اعتنایی شده؟ آیا فکر کردید این کار از طرف آنها عمدی بود؟ شما آن اتفاق را چطور تفسیر کردید؟
باور کنید، در چند ماه گذشته زمان زیادی را با ایرانی‌ها سروکار داشته‌ام. گاهی آنها را به‌عنوان مذاکره‌کننده‌هایی بسیار گیج‌کننده می‌بینم.
اما ببینید، ما یک نشست خبری کوچک داشتیم.
آنها آشکارا در ایران از همان حمایت‌های متمم اول قانون اساسی که ما در ایالات متحده آمریکا داریم برخوردار نیستند.
ما با شما صحبت کردیم و بعد چند جلسه واقعاً خوب داشتیم. چیزی که برایم کمی خنده‌دار بود این بود که بعد از آن جلسه اولیه، نوعی توفان در شبکه‌های اجتماعی شکل گرفت که همه می‌گفتند ایرانی‌ها می‌خواهند بروند. و بعد ما حدود ۹ ساعت دیگر با آنها صحبت کردیم.
بنابراین فقط به رسانه‌ها توصیه می‌کنم کمی به آنچه از شبکه‌های اجتماعی ایرانی می‌بینید بی‌اعتماد باشند.
آنها می‌توانند مذاکره‌کننده‌های گیج‌کننده‌ای باشند، اما احساس می‌کنیم در حال پیشرفت هستیم. ممنون از شما.
📡

← خواندن خبر اصلی

← بازگشت به صفحه اصلی