خبرگزاری رویترز به نقل از «دادههای کشتیرانی» نوشت که تعداد کشتیهایی که یکشنبه از تنگه هرمز عبور کردند، پس از اعلام تهران مبنی بر بستن مجدد این آبراه «بهدلیل نقض توافق موقت صلح توسط اسرائیل و آمریکا»، به شدت کاهش یافت.
بر اساس این گزارش، دادههای شرکت تحلیلی کپلر نشان میدهد که پنج کشتی یکشنبه از تنگه هرمز عبور کردند، در حالی که شنبه ۲۶ کشتی از این آبراه عبور کرده بودند.
این پنج کشتی شامل سه نفتکش بسیار بزرگ حامل دو میلیون بشکه نفت خام و نفت کوره عربستان سعودی بودند که یکی از آنها به سمت ژاپن میرفت.
رویترز اشاره کرد که این دادهها ممکن است شامل کشتیهایی که هنگام سفر در خلیج فارس فرستندههای خود را خاموش میکنند، نشود.
دادهها نشان میدهد که در میان کشتیهایی که شنبه از تنگه هرمز خارج شدند، سه نفتکشحامل نفت خام از امارات متحده عربی، کویت و عراق بودند، در حالی که سه تانکر حامل فرآوردههای نفتی مختلف نیز وجود داشت.
https://iranintl.com/202606216426
کاهش شدید تردد کشتیها در تنگه هرمز پس از اعلام بستن مجدد آن
منبع: Iran International ایران اینترنشنال • ۱ تیر ۱۴۰۵ ساعت ۰۹:۱۸ (+۳:۳۰ گرینویچ)